Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Off to SIBU

Saturday 15 March 2014

Off to SIBU

Minggu lepas,aku dengan Aisyah pergi ke Sibu kenduri kawen kak eija,kawan sekolej aku dulu sama-sama belajar dekat kolej MAHSA,dia sekarang kerja dekat hospital Bintulu.Kitaorang ambik cuti hari jumaat,sebab flight petang,nak pergi dengan kereta,aku dengan aisyah tak tau jalan,boleh je guna waze kan tapi saja tak nak penat.Ikut jalan darat,kuching ke sibu mengambil masa lebih kurang 6 jam.Naik flight 30minit je dah sampa.Kitaorang book flight bulan 1 lagi,RM88 pergi balik.
Kitaorng sampai sibu lebih kurang pukul 6.30 petang,Ajum adik kak eija ambik kitaorng dekat airport terus pergi rumah dieorang.Malam tu kitaorang dapat tengok dieorang semua bermukum atau bergendang,kira menyanyi sambil berpantun la,unik sangat sebab sepanjang kitaorang pergi kenduri dekat kuching tak ada pun buat adat ni,lupa nak bagitau kak eija ni bangsa melanau,jadi ada lain sikit la dengan melayu sarawak punya majlis.Next entri aku cerita lagi pasal majlis ni ya,mata aku ngantok sangat-sangat nak pergi manjakan mata dulu.


bermukum @ bergendang





kak eija 



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner