Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Klinik Pakar Kanak-kanak Dr.Toh

Thursday 23 May 2013

Klinik Pakar Kanak-kanak Dr.Toh

Asalamualaikum sain-sain belako ter,wt gapo eh belako,make doh ko???.Esok cuti sebab hari wesak,ni yang untung tinggal kt Malaysia ni.Malaysia memang terkenal dengan rakyat yang berbilang kaum & setiap perayaan disambut bersama-sama.Mana nak dapat negara macam ni kan,untung & bersyukur sangat. .Aku memang betul-betul nak berehat sebab penat sangat dengan kerja, jadi esok boleh rehat puas-puas la kan.Tadi mentorku Kak Ton ada komen pasal blog aku,tak da kesinambungan cerita,macam sekejap cerita tu sekejap cerita ni.Aku kalau boleh semua benda nak cerita jadi tak perasan benda aku cerita kadang-kadang tak berkait pun.Maafkan la aku yer.hihihi.Aku cuba baiki,tapi harap korang tak kesah ya.Terima kasih Kak Ton atas komen yang membina.

Sebenarnya malam ni aku nak cerita pengalaman aku, selama 8 bulan bekerja dekat Klinik Pakar Kanak-kanak Setia Alam.Habis belajar dekat Mahsa Kolej aku kerja dekat sini bagi mencari pengalaman.Banyak yang aku belajar sebenarnya,dah klinik kanak-kanak kan jadi pasal kanak-kanak je la aku belajar.Kerja dengan kanak-kanak ni lain,tak sama macam orang dewasa.Macam-macam karenah,tambah lagi bila dieorang tengah sakit.Aku sendiri pun ada anak sedara & anak sepupu yang masih kecik jadi dapat la praktik dalam kehidupan seharian.



my anak sepupu

Aku kerja dengan doktor perempuan,Dr.Toh Ai Nee,aku suka bagi gelaran kt orang,aku suka panggil die kak aini,tapi die tak tau la.hahahhaah.Nyembang dengan kawan baru aku panggil nama tu.Sepanjang kerja kt situ,staff die majoriti dari kelate,tak tau la suratan atau kebetulan.Sebab tu setengah ada cakap klinik tu klinik kelate,aku plak dh jupo sain samo negeri gak jadi tok reti selalu kecek bahasa buku,mesti kecek kelate.


Aku enjoy kerja situ sebab parents yang bawa anak-anak daptkan rawatan kt situ semua baik-baik & peramah.Rindu ko Farah,kak Wong,Amelia,Olivia & yang lain.Aku jugak sempat pergi rumah terbuka masa deepavali salah seorang keluarga pesakit kat situ.Sangat baik puan ni,anak die nama Krisha pesakit kitaorang,aku suka panggil die mak Krisha.Masa nak berhenti kerja hari tu pun die bagi aku hadiah.Terima kasih banyak kepada rakan sekerjaku family Dr.Toh & bekas pesakit-pesakit ku sayang.



kak wong

amelia

wajah-wajah cute pesakitku






with olivia

mak krisha

gift from mak krisha ( set mandian lovely lace ) tq so much


eri & farah
open house deepavali



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments:

  1. O.. da lama rupanyer klinik ni dibuka baru plan nak pergi arini, tutup plak.

    ReplyDelete

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner