Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Singgang Tulang Lembu

Saturday 15 February 2014

Singgang Tulang Lembu

Aku baru je lepas makan tengahari,hari ni aku buat singgang tulang lembu.Jumaat hari tu aku beli tulang lembu dekat CCK,teringin nak makan, itu yang hari ni aku merajinkan diri masak singgang ni.Kalau dekat kelate masak singgang memang terkenal,kalau ada sesapa yang pernah make mesti bersetuju dengan pendapat aku kan,memang sedap masak singgang ni.Ok la aku syer resipi dengan korang semua ya,senang je sebenarnya masak singgang ni.

Bahan-bahan

Bawang merah
Bawang putih
Halia
Lengkuas
Ketumbar
Cili kering
Asam gelugur


Korang campurkan semua bahan-bahan ni kedalam periuk yang berisi air dengan tulang lembu.Aku rebus dulu tulang lembu tadi,daging dah empuk baru aku masukkan semua bahan tadi,korang pandai-pandai la agak nak letak banyak mana semua bahan tadi ya,jangan lupa letak garam semua pulak.Selamat mencuba.




singgang tulang lembu


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner