Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: pizza mek erieyz

Friday 29 November 2013

pizza mek erieyz

Malam ni,aku masak pizza untuk dinner.Saja je teringin nak makan dan mencuba kan.Korang pun boleh try buat nanti,senang dan cepat lagi satu lagi jimat buat sendiri.Aku syer dengan korang resipi  yang aku buat tadi.Mula-mula sekali aku tumis bawang putih lepas itu masukkan ayam yang telah dipotong kecik dan digaul sekali dengan garam,agak-agak ayam dah cukup masak korang masukkan bawang besar yang dipotong halus.Ok kemudian korang boleh pilih samada nak masak atau tak sos cili,aku pilih untuk masak sebab bagi sedap lagi,kalau korang nak masak korang panaskan sedikit minyak lepas tu masukkan sos cili dan sedikit air,bagi sos tu pekat dan likat.Tadi untuk bahan tambahan,aku rebus hot dog,crabstick,fishball dan lada benggala.Lepas dah rebus korang potong la kecik-kecik.
Lepas dah siap semua bahan tadi,korang boleh beli roti pizza dekat pasaraya ada jual.Korang salutkan sos cili campur dengan sedikit mayonis,tabur ayam atas kulit pizza tadi dan last sekali semua bahan-bahan yang korang rebus tadi.Rumah aku tak ada oven,jadi terpaksa panaskan kuali dengan sedikit minyak,letak pizza tadi atas kuali,jangan biarkan lama sangat sebab nanti hangit roti pizza plak.Ini semua berkat tunjuk ajar kak ton,yang bagi resipi dengan aku.


bahan-bahan asas untuk pizza mek erieyz

pizza mek erieyz

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner