Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Ronda-ronda dengan mala

Monday 4 November 2013

Ronda-ronda dengan mala

Minggu lepas aku menerima seorang lagi kawan serumah,normala.Dia satu kampung dengan aisyah,satu negeri dengan aku.Dia dapat kerja dekat jabatan kesihatan negeri sarawak, sebagai penolong pegawai sains.Jadi,aku dengan aisyah bawa la norma ni jalan-jalan sekitar kuching.Kitaorang pergi muzium kucing.Aku sendiri pun tak pernah sampai lagi kat sini sebelum ni,dekat muzium ni macam-macam korang boleh tau pasal kucing.Aku ni plak memang tak suka dengan kucing,sebab rasa fobia lagi masa umur aku 9tahun,pernah kena gigit dengan kucing,sampai ke hari ni aku tak suka dengan binatang yang bernama kucing ni.
Alang-alang dah pergi muzium ni,aku ada la baca sedikit sebanyak mengenai kucing ni.Baru aku tau,rupanya kucing ni dilahirkan buta matanya,selepas 3 hari ke seminggu baru lah kucing tu dapat melihat.Dekat negara luar pulak,memang ada undang-undang kucing,dimana kucing kena pakai loceng supaya burung ke binatang pe ntah aku lupa dah,boleh menyedari kewujudan kucing ni.Banyak lagi yang korang boleh tau pasal kucing ni,aku malas nak membaca sangat.
Lepas pergi muzium kucing,kitaorang bawa norma pergi muzium negeri dan jugak waterfront.Dia pun nampak dah boleh terima dah berada kat kuching sarawak ni.Ser0nok berada tempat orang,sebab banyak benda boleh kita belajar dan tau,selain dari banyak tempat yang boleh kita lawati.



my new housemate 
mek erieyz vs normala


tempat perkuburan kucing

hihi kucing betul x danya nk cium aih

aisyah vs mala
bapak kucing






patung buaya @ waterfront


cek mek kelate

sama bsr mulut mek eri nga boyo tu



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner