Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Hari pertama berposa

Wednesday 10 July 2013

Hari pertama berposa

Alhamdulilah,hari ni hari pertama seluruh umat islam berpuasa.Macam mana la,ok x?Biasa hari pertama terasa sikit kepenatan,aku pun terasa sedikit penat hari ni.Hari ni aku ot,jadi berbuka posa kt tempat kerja la.Menu buka puasa aku,nasi kerabu aye percik.Tak berapa sedap sangat,tapi kena bersyukur la sebab kita berada kt negeri orang tak boleh nak samakan makanan tu dengan negeri sendiri,dah ada pun dah kira bagus dah kan.

Perasaan aku sama je setiap tahun posa kt tempat orang,bunyi azan buka posa,make macam biasa.Ada yang tanya ingat kt family ke tak,aku pun tak tau nak jawab apa.Sebab ingat memang la teringat,tapi sebab dah biasa jadi nya alah bisa tegal biasa la.Kita kena berfikiran positif,dan terima segala keadaan dengan tenang dan redha la.Ala dah melalut jauh dah mek eri ni.Apa menu korang buka posa tadi??


nasi kerabu aye percik mek eri

la la la la la


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner