Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Aye Percik Simple

Wednesday 7 August 2013

Aye Percik Simple

Hari ni,aku flexi hours jadi balik awal la kt rumah.Dah last posa hari ni,tetiba je aku nak make aye percik.Jadi balik rumah tadi,terus keluarkan ayam dalam peti ais.Lepas tukar baju dan buat apa yang patut,aku masuk dapur la.Untuk percik kali ni,aku tak bakar pun ayam,sebab masa tak mengizinkan.hihi.Jadi aku goreng je la,untuk bahan percik aku blend bawang putih,bawang merah,halia,kunyit,serai,kunyit dan sedikit cili kering.Aku tak nak buat percik putih,aku buat percik merah.Tapi tadi aku terlebih letak kunyit jadi colour macam kuning sikit la.Lepas dh blend semua bahn tadi korang letak atas dapur,dh mengelegak masukkan santan dan asam keping.Dah mengelegak,masukkan ayam yang telah digoreng tadi,kalau nak sedap lagi korang bakar ayam tu.Ni aye percik simple je yang aku buat.


aye percik simple

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner