Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Beraya di perantauan

Wednesday 7 August 2013

Beraya di perantauan

Tahun ni,kalau tak silap aku tahun ketiga aku beraya kt perantaun.Sebelum ni,aku pernah beraya dekat Langkawi.Bagi aku,bila dah masuk dunia kerja,tak dapat balik beraya adalah satu fenomena biasa,cuma mungkin aku tak dapat berkumpul dengan ahli keluarga di pagi raya.Untuk bersedih tu tak ada la terasa sangat,sebab dah biasa dengan keadaan seperti ni.Aku sebenarnya tak sabar dan excited untuk beraya dekat sarawak ni,sebab betul-betul nak rasa kemeriahan beraya dekat sini,sebab dekat kelate raya posa tak ada la meriah sangat,tapi kalau raya haji memang meriah.

Malam raya kt sini,aku tengok sama macam kelate gak,mercun bunyi sana sini tak berenti.Untuk timbulkan mood raya aku buat kuih siput,baru je siap buat .Sebenarnya kuih siput ni kuih wajib family aku setiap kali raya,dan malam raya memang wajib buat .Aku tak buat banyak pun,buat sedikit je,lagipun aku dengan aisyah je kt rumah.Esok aku dengan aisyah,dan kawan-kawan yang lain akan konvoi raya rumah ke rumah,nanti aku update entri.Apa la yang korang semua buat malam raya ni??

tepung diuli
kuih siput dibentuk

kuih siput yg sudah siap

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner