Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Mengidam ketupat palas

Saturday 10 August 2013

Mengidam ketupat palas

Kalau dekat kelate,memang famous dengan ketupat palas.Setiap rumah yang pergi,memang akan hidang ketupat palas,dekat sini agak susah aku nak cari.Aku ada bagitau kak ton,teringin nak make ketupat palas,semalam kak ton mesej aku cakap nak make ketupat palas datang rumah dia,sebab adik ipar dia orang kedah,dia ada buat.Alhamdulilah dapat la jugak aku make ketupat palas.Aku ada whatsapp kak ton,nak bawa balik rumah ketupat palas,sebab aku lebih suka make ketupat ni dengan gula melaka yang telah di masak.Kalau korang nak tau,dekat kelate ketupat cicah dengan gula melaka.Korang panaskan gula melaka atas dapur gas,masukkan sedikit air,nak sedap lagi masukkan daun pandan,tunggu gula melaka cair korang tutup la.Sebab tu la,aku mintak nga kak ton nak bawa balik,sebab aku nak balik cicah dengan gula melaka.Terima kasih banyak kak ton bagi ketupat ni,syukur sangat walaupun beraya dekat tempat orang tapi terasa macam beraya dekat tempat sendiri,sebab dikelilingi oleh kawan-kawan yang sangat baik macam keluarga sendiri.



gula melaka yang telah dicairkan 

ketupat palas

tq so much kak ton

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner