Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Celoteh Interview

Friday 23 August 2013

Celoteh Interview

Tengah aku godek-godek lappy aku ni,terjumpa la plak gambar masa aku pergi interview SPA sebelum ni.Aku pakai baju colour oren,aku memang sangat suka pakai baju yang colour terang-terang,senang sikit dari jauh orang dah nampak kan.hihi.Sebenarnya pemilihan baju dan warna sangat penting masa pergi interview,sebab ianya sedikit sebanyak menggambarkan imej kita sendiri.Aku masa pergi interview tu,aku pakai colour oren terang, sebab bagi orang yang interview tu ceria sikit kan tengok aku ni,lagi satu bagi segar sikit biji mata dieorng,maklum la yang pergi interview bukan seorang tapi beribu.Selain dari imej,keyakinan diri jugak penting,walau gementar macamana sekalipun,korang sorokkan rasa nervous tu,buat rilex dan jangan gelabah.

Bagi kawan-kawan aku,atau sapa je la yang belajar kolej ambik diploma nursing,kalau dapat panggilan interview korang buat la sebaiknya.Yuran yang kita bayar bukan sedikit,tapi sangat mahal.Jadi rezeki dah depan mata buat la dengan bersungguh-sungguh jangan setakat pergi untuk mencuba nasib sahaja.Selain dari imej dan keyakinan diri,ilmu jugak penting,korang review la sedikit sebanyak apa yang telah kita belajar sebelum ni.Selain dari tu,pastikan korang tau semua prosedur,sebab masa aku interview hari tu memang ada osce sekali,jadi persiapkan diri dengan sepenuhnya.Selain dari tu,korang kena jujur,sekiranya korang memang tak tau dengan soalan yang ditanya,bagitau je korang tak tau jangan jawab merapu.Tapi jangan la sampai semua benda korang tak tau pulak nanti ya.

Alhamdulilah rezeki aku dapat kerja,dah kerja tu jangan lupa pulak bayar balik duit ptptn ya,ini peringatan untuk aku sendiri jugak sebenarnya.hihi.Bila dah kerja,banyak benda yang kena belajar dan praktikkan selalu.Kesugguhan dan usaha sangat penting dalam mencapi kejayaan,jangan mudah berpuas hati dengan apa yang telah kita dapat,sentiasa la berusaha lagi demi menjadi yang terbaik dan dalam memajukan diri sendiri,dan jangan sombong dengan setiap apa yang telah kita dapat.


baju ni la aku pakai..ceria tak mek eri.hihih


dapat kawan baru sama-sama interview


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner