Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Juadah Berbuka Posa

Tuesday 18 June 2013

Juadah Berbuka Posa

Tengok dari tajuk kt atas,mesti korang ingat aku posa (puasa) hari ni kan.Sebenarnya bukan aku yang poso tapi aisyah,my housemate aku tu la yang posa.Hari ni,aku flexi hour lagi jadi dapat balik awal sejam.Hari ni pun tak ada la penat sangat,jadi aku masak la juadah untuk aisyah make berbuka posa nanti kan.

Menu yang aku masak hari ni,ayam masak kicap guna perencah megi yang auntie cina bagi semalam.Sebenarnya,aku tak pernah guna pun perencah megi ni sebelum ni,selalu ayam masak kicap aku masak sendiri je,guna perencah tu ok la kalau korang rasa nak cepat dan jimat masa.Tapi lepas dah guna perencah tu,aku rasa ok lagi kalau kita buat sendiri,tapi lain orang lain citarasa nya kan.Menu kedua, aku buat ayam goreng celup tepung.Sebenarnya,tepung yang aku guna untuk goreng ayam ni diberi oleh kak ton,die bagi tadi tu yang aku terus buat.Tepung tu dia buat sendiri ok.Selain dari tu aku masak sayur dan ada budu+tempoyak dan juga ulam kacang.Korang make gapo la malam ni??


aye masak kicap

kubis+brokoli goreng

aye celup tepung

juadah berbuka poso ini hali la


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

  1. Sedap sgt2 thnks saing..sayea k.eri ketat2..hehehe

    ReplyDelete
  2. jgn syg ketat sangat la kn nyo tok nyawa la k.eri ni nyo..hahaha

    ReplyDelete

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner