Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Kerja last minute

Wednesday 19 June 2013

Kerja last minute

Dari zaman sekolah bawa ke zaman kerja,aku suka sangat buat kerja last minute.Zaman sekolah,tiap kali nak upsr,pmr & spm,mesti dekat hujung papan hitam  tulis berapa hari lagi nak exam kan,kira bagi kita semangat la belajar exam nak dekat.Jenis orang cam aku, letak la besar mana pun berapa hari lagi tarikh nak exam,aku memang jenis tak heran, sebab nya aku  bukan jenis suka baca awal,sebab awal aku baca nk exam mau aku lupa.Selalunya esok nak exam,malam tu baru kelam kabut nak baca,lepas tu ada yang nota tak sempat baca mula la nak mengelabah,belum lagi yang tak paham tu.Tapi semua tu la yang mencabar kan,itu sebab la bila dah spm rasa nyesal plak x belajar betul-betul,sebab cita-cita asal aku nak jadi seorang cikgu.Tapi keputusan tak berapa cantek la nak masuk maktab,dapat masuk poli je.

Sebenarnya,bila dah terbiasa dari kecik buat benda last minute,mustahil kita dapat berubah sekelip mata,tapi tak mustahil kalau kita betul-betul nak berubah kan.Kadang-kadang tak berapa bagus buat kerja last minute ni,contoh macam sekarang ni, lusa dah nak kena antar sasaran kerja tahunan aku (SKT) dekat sister ( ketua jururawat ),tapi line slow,camne la aku nak buat terpaksa tunggu line ok,tapi bila line nak ok ni.Orang lain ada yang dah siap,aku plak bila orang tanya dah buat,nanti la buat,ni sebab nanti la line slow tak boleh nak buat.ayoyoyoyo amma appa.



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner