Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Mari la mari kito mengundi

Saturday 11 May 2013

Mari la mari kito mengundi



Asalamualaikum sain sain blako,rajin ari ni aku post entri sebab waktu lapang banyak la hari minggu.Dari duduk saja baik aku berblogging kn.Ok la aku nak cerita baru baru ni aku balik kampong untuk mengundi.Semua mengundi ke?.Aku balik sebab kali pertama aku mengundi lagipun nk jadi rakyat yang bertanggungjawab katakan.
bye bye kuching

2 orang rakyat yang bertanggungjwab..hihih


mari la mari kita mengundi


Bila sebut je nama negeri aku,kelate semua orang akan ckp ‘‘mesti orang PAS ni”  aku sengih je la sambil mengiakan,sebenarnya undi adalah rahsia kan.Nasib baik la aku ni tak taksub sangat politikus ni sebab masing masing aku tengok ada hujah sendiri,cakap semua nak menang.Ok la nak sambung balik pasal balik mengundi ni x nak membebel pasai politikus sebab dh ada jawapan siapa yang mentadbir kn.
Aku balik kampong 3.5.2013 malam naik Malindo Airways, flight baru best  nanti la ada kesempatan aku cerita pasai malindo ni kt korang suma ya. Flight ak 11:15pm sampa KLIA dh 1am terus gerak balik kelate.Jalan memang jem teruk la macam nak beraya,Nampak sangat ramai anak kelate yang merantau tapi bila ada sesuatu yang penting contoh mengundi,suma pakat kelik.Walaupun jem x terasa sangat sebab semua atas jalan raya nk ke destinasi yang sama ke kelate.Apa yang aku tengok sepanjang perjalanan bulan menerangi jalan sebab majority kereta bawa bendera hijau,paham paham la parti apa kn x nak sebut takut ada yang allergic plak dengar.hihihi.
macam macam ragam

2 bendera yang berjiran

Apa yang aku suka negeri aku ni perang poster,separuh biru seperuh hijau separuh biru muda.Elok je,tapi kenapa colour biru hijau je ya,kenapa x letak warna merah ke pink ke.Conform aku undi sebab warna tu warna kegemaran ak.Aku balik kg aku memang dh tau sapa yang aku nak pangkah,tapi bila balik 2 parti ni bagi duit claim perjalanan aku,macamana ni aku harus berlaku adil,konpius jp kepala aku nak pangkah parti mana.tak pangkah dh balik dari jauh,yang satu parti tu sebelum bg duit aku kena bersumpah bagai supaya undi dieorang,adui macam2 la.Psttt korang undi apa yer.Selesai sudah tanggungjawab pada negara tercinta.

abaikan jari yang kontot tu ya

balkis (my cute nephew)





  

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments:

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner