Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Perfume budu

Thursday 16 May 2013

Perfume budu

Sebut je negeri Kelate,kat kepala semua orang tak lain tak bukan ialah BUDU.Dan aku kena terima semua tu,sebab memang itu lah satu-satunya makanan yang glamor dinegeri ku,selain dari keropok lekor & keropok keping.Dari zaman aku belajar,sampai lah aku kerja, dan di setiap tempat aku pergi la,kalau balik bercuti x sah kalu tak ada kiriman keropok nga budu ni.Aku memang bangga sebenarnya,makanan negeri ku disukai oleh setiap lapisan masyarakat.Dan aku sendiri pun,bila berada di setiap negeri,aku akan pasti kan aku mencuba setiap makanan yang ada di negeri tersebut.

budu untuk kak ton


Panjang lebar betul kan mukadimah aku ni,sebenarnya aku cuma nak cerita pasal kejadian semalam je,budu aku bawa pecah, habis satu badan aku berbau budu.Semalam aku bawa budu untuk kak ton,kalau korang dah baca entri aku sebelum ni mesti korang tau sapa die kan,kalau tak klik sini.Entah di mana silap nya,beg yang aku bawa terlepas dari tangan,hbs pecah botol  budu,terkena uniform kerja aku.Terpaksa aku buang beg aku semalam,nasib baik beg plastik biasa je aku bawa tak da la rasa ralat sangat.Beg free je pun,g kursus dapat la beg tu..huhuhhu.Barang lain dalam tu,stoking & ada lagi la benda lain,rasa tak berapa sesuai nak dikongsi bersama la,aku buang gak la.



tempat kejadian dipenuhi oleh budu

Kalau yang pernah cium bau budu,mesti tau kuat gk kan bau nya,ni kan sebotol,korang imagine la sendiri,dh la awal pagi,mau pesakit nga rakan sekerja aku pening hidu,aku sendiri pun pening memang kuat bau melekat kt badan aku.Tapi mujur la ada rakan sekerjaku yang bermurah hati,mendermakan 2 3 semburan perfume nya ke baju ku,hihi tima kasih teyhah.Hari ni aku dah bawa budu lain bagi kak ton,tak nak benda sama berulang aku bungkus dalam surat khabar budu tu.Ok la,sekian saja cerita pasal budu ku.


Korang tau kan aku memang hari-hari bawa bekal g kerja,sebab lagi puas masak sendiri,menu aku untuk esok,korang tengok la sendiri gambar kt bawah ni.




gulai ike + belimbing buluh + ubi kentang ( bekal untuk esok )

kacang panjang + carrot + ayam

ike ( ikan goreng )

Aku suka masak malam,pagi esok panas kan jer,lagipun tak basi sebab dah masak lewat malam dah kn.Ok la,aku nak berundur diri dulu,izinkan hamba menyampaikan serangkap pantun :

                                         Zizan ada kereta subaru,
                                         selamat hari guru.
                                               







Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner