Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Anak rantau

Saturday 11 May 2013

Anak rantau


Salam  1 Malaysia sain sain blako ter. Banyok la benda nk oyat ni sebenar nyo la adik kakok weii .Byk pengalaman pahit manis yg aku tempuhi sebelum sampai seperti sekarang.Kawan kawan yang seusia aku dh lama ada kerjaya, kahwin ada ank2 tp ak msih lg terkial2 tp ak x pernah menyesal dengan setiap apa yang berlaku, bagi aku ada hikmah,mungkin rezeki aku lambat sampai.Alhamdulilah aku berjaya mendapat kijo tetap terima kasih kepada ibuku yang x pernah jemu membantu aku dan sekarang adalah waktu untuk aku membalas jasa ibuku yang telah banyak membantu aku . Walaupun umur dah nk msuk senja tapi ak rasa masih muda belia lg..hahaha.

muda belia lagi kn aku ..kihkih

Habis SPM aku masuk Politeknik Ungku Omar kt Ipoh, Perak selama 2 tahun aku blajar kt sana ambik Sijil Kejuruteraan Awam. Hbs blaja kwn2 semua smbung tapi aku x berminat malas nak bazir masa dan tambahkan PTPTN jadi aku ambik keputusan bekerja dekat sushi king Ipoh Parade kt Perak. Kt sana la aku blajar make sushi makanan jepun first time makan meme tok leh trimo lngsung weii pelik jh braso tekok ni tapi hari hari ngadap benda alah ni boleh la aku makan smpa skrng ak suka make sushi jd meme btl la kta pepatah ‘tak kenal maka tak cinta’.

konvokesyen PUO

Lepas kerja sushi aku pindah masuk Langkawi,Kedah kt sana aku kerja KFC Pokok Asam,Kuah. Dekat situ banyak benda aku blaja maklum la Langkawi tempt pelancong asing ramai ada dari Arab,Australia,Filipina dan dari mcm2 negeri la.Macam2 ragam manusia aku kenal  dari situ la ak blaja kecek bahaso ore putih ( English ) tergeliat molek lidoh kawe weii nk blh ko speaking kn kecek kelate ternganga plak pak arab tu kn .Dari situ gk la ak kenal bahagian ayam thight drumstick la breast la mau x knl mcm2 karenah customer .Tapi Aku seronok dan enjoy sebab dpt serve customer dan dieorang happy dengan makanan yang dieorang dpt kepuasan sebenar aku sebagai pekerja.

Dari satu negeri ke satu negeri aku merantau dan sekarang aku sudah berada kt Sarawak dan aku harap dapat pergi ke seluruh negeri di Malaysia . Saya sayang Negara saya & saya cintakan negeri saya.


\

kentucky fried chicken (kfc)


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner