Erieyz Corner EriEyz cOrnEr: Pinjam meminjam bukan amalan kita !!!!!

Wednesday 29 May 2013

Pinjam meminjam bukan amalan kita !!!!!

Pernah tak korang meminjam,dan pernah tak bagi pinjam kat orang???.Aku sebenarnya tak berapa suka la amalan ni,kalau pinjam bagi balik tak ada masalah.Yang jadi masalah sekarang,dah pinjam tak bagi balik itu yang aku hangin.




Bila sampai waktu gaji,mesti semua orang seronok kan.Tapi aku tak berapa seronok,aku cukup fobia tiap kali gaji.Nak tau kenapa aku fobia dengan hari gaji?.Sebab ni la,ada sesetengah orang yang akan mesej nak pinjam duit.Aku tak kesah bagi pinjam,tapi kalu dah setiap bulan nak pinjam,tapi tak reti bayar balik,sapa tak bengang kan.Tahap kesabaran aku boleh sabar lagi,tapi bulan ni aku dah naik bengang tahap gaban dah,setiap kali nak pinjam bagi alasan,mak nenek datuk semua kaum kerabat la sakit.Tolong la jangan sesekali gunakan alasan saudara kita sakit,sebab ianya satu doa sebenarnya.Lepas tu tak faham bahasa,dah cakap tak ada duit,nak juga kita bagi seberapa banyak yang kita ada,boleh plak suruh bank in waktu tu jugak,macam aku plak yang berhutang.Aku betul-betul dah stress,saat ini pun aku masih lagi stress,sebab tu ayat aku tunggang langgang.







Aku ni kerja memang untuk dieorang ke apa,hujung bulan tak ada plak nak mesej aku.Waktu dan saat ini,aku cukup-cukup kenal sapa kawan waktu susah,sapa kawan waktu senang.Selagi boleh elak dari berhutang,tolong la jangan berhutang.Boleh hutang tapi bayar la balik.Hutang wajib dibayar,walau tidak dituntut.





Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

  1. sape yg kuat nau pinjam 2 k.erine?hu3..sabo yer..

    ReplyDelete
  2. ada la sorang dua hamba allah ni kila..huhu

    ReplyDelete

Popular Posts

 
Copyright © . All Right Reserved by Erieyz Corner